neděle 24. června 2012

Skanzen


   Když to jde, vyrážíme na výlet. Dalším zásekem byl skanzen lidové kultury v Kouřimi. Počasí nám přálo - svítilo slunce, ale nebylo příliš horko, takže si i Marek mohl výlet užít. Do skanzenu mají přístup psi na vodítku, což je pro nás velká výhoda.
   Marek měl ovšem "svůj den"... To znamená, že byl na zabití. Náš pejsek se umí chovat jako ten největší idiot, asi měl z výletu radost až moc. Ale bez něj by nebyla zábava.
   Poctivě jsme prolezli všechna stavení a téměř vše máme nafocené. Naštěstí ve skanzenu včera brzy dopoledne nebylo moc návštěvníků, takže jsme si mohli v klidu prohlížet, fotit a kochat se lidovou architekturou, přírodou a "taťulda" vykládal o vybavení chalup - spoustu věcí on znal ze svého dětství. Je moc hezké, když se člověk může vrátit v čase zpátky a zavzpomínat. "Taťuldovi" příbuzní vlastnili starou chaloupku.
   Pro mě byly samozřejmě všechny ty staré věci nové - pračku, odstředivku a podobné věci, jsem nikdy dřív neviděl. Aspoň jsem se poučil.
   Největší úspěch ovšem sklidili ježci. Náhodou jsme si jich všimli pod třešní. Hezky spali, já je nechtěl rušit, ale Aralt se k nim hned hnal. Ještě že Aralt ví, jak se ke zvířatům chovat. Jen si k nim kleknul a pozoroval je. Sice neodolal a jednoho ježka se lehce dotknul, ale to bylo vše, co s nimi prováděl. Myslím, že z nás trauma ježečci neměli.
   Po prohlídce skanzenu jsme se zastavili v Kouřimi na náměstí a v infocentru nakoupili pohledy, magnetku a nabrali si letáky. Také jsme se s Araltem nechali zvěčnit u astronomického středu Evropy. Bylo legrační pozorovat Aralta, jak nadšeně poskakoval a brebentil o tom, že se stal středem Evropy. Někdy je těžké uvěřit, že byl Aralt už několikrát dospělý muž...
   Při zpáteční cestě jsme se zasekli v Mukařově. Okouzlily nás totiž mobilheimy. Takhle bych klidně bydlel! Některé se dají obývat celoročně. Mít pozemek se zahradou, tak bych takový domek chtěl! Je až k nevíře, co se do mobilheimu všechno vejde. Asi vykrademe banku...
   Jsem zvědavý, na jaký výlet pojedeme příště. Ach, já ty mobilheimy nemůžu vyhnat z hlavy!

5 komentářů:

  1. Musel to být moc hezký výlet! To by se mi taky líbilo... zvlášť ježci a ty úžasné chaloupky! A těch roztodivných udělátek uvnitř!
    My byli taky na výletě - konečně:-). Hned, jak Sebastian přetáhne fotky z foťáku (což dělá právě teď),tak se taky pochlubím.
    Jak dlouho trvalo, než seto šídlo nechalo vyfotit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo! Výlet se mi taky líbil! Každou chvíli jsem se někde zaseknul. Ty chaloupky byly vážně kouzelný! Mně by se líbilo, kdybych se zavrtal pod duchnu a mohl chvíli v takový krásný chaloupce bydlet:-D
      Váš výlet taky musel být super, už jsme na váš blog koukali:-)
      Šídlo se nechalo vyfotit celkem snadno - Žabža za ním chodila, ale ne moc dlouho - Žabža totiž byla děsně nenápadná, aby šídlo nevyplašila:-D
      Mně se líbilo, že se se mnou nechali vyfotit ježci:-D

      Vymazat
  2. Kdysi jsme měli takovou roubenku. Jako víkendovou chatu. Pršelo do ní horem, z boku a možná i spodem, protože se nikdo neobtěžoval spravit střechu. V noci jste tam slyšeli červotoče, a když jste se chtěli vykoupat, museli jste si na plynu ohřát vodu a vylít ji do lavoru. Ale bylo tam hezky.

    OdpovědětVymazat
  3. No parádní výlet! I fotky, to si to pěkně užíváte:-)

    OdpovědětVymazat