pátek 15. června 2012

Kouřim


   Jelikož jsem musela navštívit lékaře mé babičky, který sídlí v Kouřimi, napadlo mě, že si udělám rovnou i takovou malou prohlídku města. Musím říct, že je Kouřim moc hezké městečko. Je vidět, že se vedení města stará o památky i ostatní věci. Všude mají vzorně čisto, opravené domy, informační centrum pro turisty a kolem náměstí jsou hezké malé krámky. A všude klid!
   Největší pýchou města je chrám sv. Štěpána. Tato bazilika byla vybudována ve 13. století a je ve velmi dobrém stavu. Bohužel jsem se dovnitř chrámu nedostala, protože tam připravovali nějakou akci.
   Snažila jsem se nafotit zbytky hradebního opevnění města, ale moc se mi nezadařilo, doufám, že až do Kouřimi pojedu příště, budu na tom s focením líp. Dnes mě dost zlobilo slunce.
   V Kouřimi je také skanzen, do kterého jsem se dnes nedostala, ale brzy se tam pojedeme podívat celá rodina. Potěšilo mě, že tam mají přístup i psi. Marek si zas užije.
   Vůbec jsem netušila, že Kouřimí prochází astronomický střed Evropy! Mám ho vyfocený, hurá. Přidám sem pár fotek, jako takovou malou prohlídku...  

12 komentářů:

  1. Další střed Evropy! Úžasné - takže jeden je i v Kouřimi, to jsem netušil. Myslím, že jednou by se dal podniknout několika denní výlet po místech, která o sobě prohlašují, že jsou střed Evropy:-). Znamenám si tedy Kouřim na seznam - a taky pro ten krásný gotický kostel.
    Justýnek mě tady tahá za rukáv a naléhavě šušká: "Gotický výlet... prosím!" :-)
    Každopádně díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prohlídka středů Evropy:-D To zní skvěle:-) Budeš muset vyvézt Justýnka na další výlet, určitě by moc chtěl objevovat naše kraje!

      My zítra budeme mít v Kutné Hoře žně!

      Vymazat
  2. No tedy, díky tomu jsem si uvědomila, že jsem v Kouřimi vlastně nikdy nebyla! (ne že bych kdo-ví-jak cestovala, posledních deset let zvládám tak okres a sem tam nějaká vyjímka), ale "za mlada" jsme dost jezdili po výletech, hodně stopem nebo i autem se spoustou zastávek, ale jsem hrozný sklerotik a často si vybavím díky fotkám nebo jménu, že jsem tam vlastně byla a co jsem tam prožila:-)Těším se na další "reportáž" :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kouřim je takové ospalé maloměsto, ale je tam moc příjemně! Doporučuju k výletu - a hlavně v okolí Kouřimi je i spousta jiných krásných míst, co stojí vidět.

      Vymazat
  3. Aha, takže střed Evropy není pohyblivý, jak jsem si vždycky myslel. Ale střed(obod) světa musí být! Páč já a můj bratr se hýbeme! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, vy jste středobod světa:-D Nechci vám srazit hřebínek, ale např. můj středobod světa je Rivil:-)

      Ale abys Flavi neřekl, tak jsi ten nestředobovatější středobod:-)

      Vymazat
    2. He? Může být něco víc ve středu než střed? A může být na jednom místě víc středů? To je skoro otázka pro filozofii. :-) (Ale jinak jsem úplně blbinkej a bratr mě za to má strašně rád :-D)

      Vymazat
    3. Jen si nad tím lámej tu svou krásnou makovičku:-D

      Já si myslím, že víc středů být klidně může. To je otázka pro Kimrmanology. Myslím, že ti by to vysvětlit dokázali.
      Může to být tak, že existuje polostřed, plnostřed, středostřed, stoprostřed. Ty bys asi byl stoprostřed. Nebo bys rotoval a byl všudestřed.

      Vymazat
    4. Oh, Rivil začal vymýšlet kimrmanovské teorie - pomoc!!! :-D

      Vymazat
    5. Souhlasím!Rivil je ženiální! Jeho teorie a hlavně terminologie různých středů mě naprosto dostala! Hlasuju pro všudestřed!
      Všudestřed celého světa - tedy světa mimo britské impérium,protože to je svět sám pro sebe, nebo spíš jiná galaxie:-). A středů má několik - tetu Alžbětu, Jamese Bonda a last but not least: Justýnka! Vzhledem k působnosti a mobilitě jsou to všechno všudestředy:-)

      Vymazat
    6. Já nečekal, že nad tím budete dumat:-D
      Má teorie o středech je celkem praktická!
      Všudestřed se dá v praxi celkem dobře lokalizovat, vidím, že Sebastian už v tom má jasno:-D

      Vymazat