čtvrtek 5. července 2012

Slizouni

   Už jsem poměrně dlouho nefotila naše slizouny. Mají vyčištěná akvária, zbavila jsem se hromady vajíček a nechala jsem žít tři vylíhlé šnečky. Takže vznešený rod zůstane zachován.
   Achatiny jsou popelnice, sežerou skoro všechno, co jim dám a když si představím, co by mohly způsobit v přírodě... Naštěstí jsou naši domácí slizouni neškodní a ukázněně žijí v akváriích (až na Tondu, to je notorický útěkář).
   Když jsem je dnes fotila, poslušně po sobě začali všichni lézt, takže použitelných fotek moc není. Parchanti... Ale roztomilí jsou a líbí se mi, jak se mi rozplácnou na dlani, Pepu jsem si "chovala" docela dlouho.

11 komentářů:

  1. Vždycky jsi měla "bělonohé"? Protože já si vzpomínám, že jsem u někoho viděl achatiny s černou nohou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla vždycky s bílou nohou, ale černé jsou taky. A i jinak barevné. Hiruška má taky světlonohé.

      Vymazat
    2. Co kdybys zkřížila "bílonohé" a "černonohé"? Myslíš, že by ti z takovýho spojení vzešli dalmatýny? :-D

      Vymazat
  2. Jsou ohromně roztomilé! A jakých jsou jiných barev?
    Když jsem byl malý, nosil jsem domů vždycky obyčejné venkovní šneky - a oni se přes noc vždycky rozlezli všude okolo a babička šílela, jak všude nechali tu slizkou stopu:-).
    A jelikož jsem tele, tak se ještě zeptám:co je to to "všechno", co sežerou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sebastiane, tady se můžeš na achatiny podívat: http://www.landsnails.org/

      Achatiny sežerou v podstatě cokoliv, co jim přijde do cesty - ovoce, zelenina, tráva, ale i živočišná bílkovina (moc jim chutnají sušení gama ráčci a psí granule). A musejí mít hodně vápníku, takže jim dávám sépiové kosti.

      No jo! Ta jejich slizká stopa je protivná! Vím to díky Tondovi, měla jsem všechno oslizlé...
      Šneci zahradní jsou taky roztomilí, nedivím se, že jsi je "choval" :-D

      Vymazat
  3. Uhuhuh:-D Jsou roztomilouši, ale jen z dálky. Na ruce bych snesla jen toho malinkého, ten je jen malinko slizký:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já měl doma taky venkovní šneky. A nejen ty zahgradní, ale taky páskovky a bahenky, ty mi přišly takové "estetičtější". :-) Někdy mi nakladli i vajíčka. Já je choval v akváriích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šneci se dají chovat poměrně snadno a je na ně hezký pohled. Myslím, že jsou to celkem milí společníci:-)

      Vymazat
    2. No, "společníkama" bych je úplně nenazval. :-D Patří do té skupiny zvířat jako rybičky,pakobylky nebo pavouci - kontakt s majitelem veškerý žádný. To už mi připadá kontaktnější třeba papoušek.

      Vymazat
    3. Omyl! Moje ryby se mnou komunikují! Někdy komunikují tak moc, že bych je nejradši nakopla! A šneci mi jedí z ruky a nebojí se mě.

      Vymazat